Офіційний сайт Запорізької районної ради

Розділи

Календар

« Квітень 2024 »
Пн 1 8 15 22 29
Вт 2 9 16 23 30
Ср 3 10 17 24  
Чт 4 11 18 25  
Пт 5 12 19 26  
Сб 6 13 20 27  
Нд 7 14 21 28  

Пошук

Новини

Податкова у Запорізькому районі повідомляє

У разі порушень застосування податкової соціальної пільги роботодавцям надсилається Повідомлення

Міністерством фінансів України наказом від 19.05.2017 №514 затверджено «Порядок інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу та форму Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу».

Порядок №514 визначає процедуру інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування ним податкової соціальної пільги, виявлених на підставі даних податкової звітності чи документальних перевірок.

Також Порядок №514 визначає порядок інформування роботодавця про позбавлення платника податку - працівника такого роботодавця або про відновлення його права на податкову соціальну пільгу.

Положення Порядку №514 поширюються на роботодавців, працівники яких допустили порушення застосування податкової соціальної пільги.
Повідомлення про порушення вважається надісланим (врученим) роботодавцю – юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юрособи під підпис або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Повідомлення про порушення вважається надісланим (врученим) роботодавцю - самозайнятій особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження з повідомленням про вручення.
Наказ МФУ від 19.05.2017 №514 набирає чинності з дня його офіційного опублікування (опублікований в «Офіційному віснику України» № 51 від 30.06.2017 року).

Кількість зовнішніх сумісників відображається в податковому розрахунку за формою 1 ДФ в графі «Працювало за трудовими договорами»

Реквізити податкового розрахунку за формою 1 ДФ заповнюються наступним чином:
- навпроти напису «Працювало за трудовими договорами» проставляється кількість працівників, які працюють за трудовими договорами (контрактами);
- навпроти напису «Працювало за цивільно-правовими договорами» проставляється кількість працівників, які працюють за цивільно-правовими договорами у звітному періоді.
Зазначені реквізити заповнюються тільки в разі наявності у юридичної особи чи у самозайнятої фізичної особи найманих працівників і тільки для першої порції податкового розрахунку.
Відповідно до ст. 21 Кодексу законів про працю України, працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін.
Отже, кількість зовнішніх сумісників відображається в податковому розрахунку за формою 1 ДФ в графі «Працювало за трудовими договорами».


Зазначена норма передбачена п. 3.1 розд. III Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом МФУ від 13.01.15 № 4.

Порядок інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги
Міністерством фінансів України наказом від 19.05.2017 №514 затверджено «Порядок інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу та форму Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу».
Порядок №514 визначає процедуру інформування роботодавців платника податку про наявність порушень застосування ним податкової соціальної пільги, виявлених на підставі даних податкової звітності чи документальних перевірок.
Також Порядок №514 визначає порядок інформування роботодавця про позбавлення платника податку - працівника такого роботодавця або про відновлення його права на податкову соціальну пільгу.
Положення Порядку №514 поширюються на роботодавців, працівники яких допустили порушення застосування податкової соціальної пільги.
Контролюючий орган, що здійснює аналіз показників податкової звітності, повідомляє роботодавця про наявність виявлених на підставі даних податкової звітності чи документальних перевірок порушень платником податку - працівником такого роботодавця застосування податкової соціальної пільги, про позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу відповідно до норм п.п. 169.2.1, 169.2.4 статті 169 Податкового кодексу.
У зазначених випадках складається Повідомлення про наявність порушень застосування податкової соціальної пільги, позбавлення платника податку або відновлення його права на податкову соціальну пільгу за формою, затвердженою наказом МФУ №514, якщо платник податку отримував її більше ніж за одним місцем нарахування (виплати) доходу або у разі отримання доходів, зазначених у п.п 169.2.3 ст. 169 Податкового кодексу.
Повідомлення про порушення вважається надісланим (врученим) роботодавцю – юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юрособи під підпис або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Повідомлення про порушення вважається надісланим (врученим) роботодавцю - самозайнятій особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження з повідомленням про вручення.
Наказ МФУ від 19.05.2017 №514 набирає чинності з дня його офіційного опублікування (опублікований в «Офіційному віснику України» № 51 від 30.06.2017 року).

Звіт щодо контрольованих операцій за 2016 рік подається не пізніше 02 жовтня 2017 року
Платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов'язані подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, до 1 жовтня року, що настає за звітним, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

У звіті про контрольовані операції зазначається інформація про всі контрольовані операції, здійснені платником податків у звітному періоді.
Звіт про контрольовані операції за 2016 звітний рік подається до 1 жовтня 2017 року, але інформація щодо контрольованих операцій, здійснених у 2016 році, зазначається у звіті відповідно до норм та критеріїв, які діяли у 2016 році під час здійснення господарських операцій.
Тобто для розрахунку вартісного критерію та визнання господарських операцій контрольованими мають використовуватись норми пп. 39.2.1 ст. 39 Податкового кодексу у редакції, що діяла на момент здійснення господарських операцій (тобто до 01.01.2017 року).
Враховуючи, що у 2017 році 30 вересня припадає на вихідний день, граничний строк подання Звіту щодо контрольованих операцій за 2016 рік - 02 жовтня 2017 року.
Зазначені норми передбачені пп. 39.4.2 ст. 39 Податкового кодексу України,

Зміни в оподаткуванні підприємців на загальній системі оподаткування з 2017 року
Об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб на загальній системі оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між виручкою у грошовій та негрошовій формі і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такого підприємця.


З 01.01.2017 року при визначенні об'єкта оподаткування до доходу не включаються суми акцизного податку з реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
З 01.01.2017 р. до витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів, включаються не тільки суми ЄСВ у розмірах і порядку, встановлених законом, а також:
- суми податків, зборів, які пов'язані з проведенням господарської діяльності (крім ПДВ у платників податку на додану вартість та акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб з доходу від господарської діяльності, податку на майно);
- платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності,
- одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов'язані з господарською діяльністю.
З 01.01.2017 року до складу витрат не включаються: - витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та витрати на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації; - документально не підтверджені витрати; - витрати, не пов'язані з провадженням господарської діяльності.
При цьому підприємці отримали право за власним бажанням включати до складу витрат, амортизаційні відрахування за витратами на придбання основних засобів та нематеріальних активів та витратами на самостійне виготовлення основних засобів.
Разом з тим, не підлягають амортизації об'єкти житлової нерухомості та легкові і вантажні автомобілі.
Ремонт, реконструкція, модернізація та інші поліпшення основних засобів, а також ліквідація основних засобів (у частині залишкової вартості) не підлягають амортизації, а повністю включаються до складу витрат звітного періоду.
Розрахунок амортизації здійснюється із застосуванням прямолінійного методу, за яким річна сума амортизації визначається діленням первісної вартості об'єкта основних засобів та нематеріальних активів, яка амортизується, на строк корисного використання об'єкта основних засобів та нематеріальних активів.
Зазначена норма передбачена ст. 177 Податкового кодексу України.

Податкова соціальна пільга для одинокої матері

Платник податку, який є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150% суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 ст. 169 Податкового кодексу (у 2017 році – 1200,0 грн.), у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років.
Платник податку зазначає про таке право у заяві про застосування пільги, до якої додає відповідні підтвердні документи.
Перелік таких документів та порядок їх подання визначено постановою КМУ від 29.12.10 №1227 «Про затвердження Порядку подання документів для застосування податкової соціальної пільги».
Податкова соціальна пільга застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата, якщо його розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн.
У 2017 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить – 2240 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1600 грн. х 1,4).
При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги самотній матері визначається як добуток суми, визначеної п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу (тобто суми, що дає право на застосування податкової соціальної пільги) та відповідної кількості дітей (у 2017 році 2240 грн. х кількість дітей до 18 років).
Отже, у 2017 році самотня мати має право на застосування податкової соціальної пільги в сумі 1200 грн. у розрахунку на кожну дитину віком до 18 років, за умови дотримання процедур, зазначених п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу та наданням відповідних підтверджуючих документів.

Зазначена норма визначена п.п. 169.1.3; п.п. 169.4.1 ст. 169 Податкового кодексу України.

Порядок оподаткування податком на доходи фізичних осіб нецільової благодійної допомоги
До оподатковуваного доходу платника податку не включається сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами — юридичними або фізичними особами протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн (у 2017 році — 2240 грн).
Сума перевищення нецільової допомоги над вказаним розміром включається податковим агентом до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, як інші доходи і підлягає оподаткуванню на загальних підставах податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.
Сума нецільової благодійної допомоги, яка протягом 2017 року сукупно не перевищує 2240 грн. відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «169».
Якщо сума нецільової благодійної допомоги перевищує встановлений граничний розмір, то сума перевищення відображається у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ під ознакою доходу «127», як інші доходи.
Зазначена норма визначена пп. 170.7.3 ст. 170 Податкового кодексу України.

Відображення нарахованого доходу у податковому розрахунку за формою 1ДФ

Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою 1ДФ свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. На підставі відомостей щодо сум утриманого та/або сплаченого податку, які зазначаються у податковому розрахунку, нарахування податкового зобов'язання не проводиться.
Податковий розрахунок за формою 1ДФ подається окремо за кожний квартал (податковий період) протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий податковий розрахунок за календарний рік не подається.
Відображення відомостей у розділі I "Суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і суми утриманого з них податку" податкового розрахунку за формою 1ДФ здійснюється наступним чином:
у графі 3а "Сума нарахованого доходу" відображається (за звітний квартал) дохід, який нараховано фізичній особі відповідно до ознаки доходу згідно з довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку.
У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а "Сума нарахованого доходу" є обов'язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.
Нарахований дохід відображається повністю, без вирахування податку на доходи фізичних осіб, суми єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, у випадках, передбачених законом, - обов'язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, суми податкової соціальної пільги за її наявності та військового збору (у періоді його справляння).
У графі 3 "Сума виплаченого доходу" відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом.
Зазначений порядок визначений розділом ІІІ «Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку», затвердженого наказом МФУ від 13.01.15 №4.

Нарахований податок на нерухоме майно щодо об'єктів нежитлової нерухомості не зменшує об'єкт оподаткування податком на прибуток


З 01.01.2017 р. Законом України №1797 від 21.12.2016 виключено норму п. 137.6 ст. 137 Податкового кодексу, яка передбачала зменшення податку на прибуток, що підлягає сплаті до бюджету, на суму нарахованого за звітний період податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, щодо об'єктів нежитлової нерухомості.
При цьому п. 45 підр. 4 розд. ХХ Податкового кодексу визначено, що п. 137.6 ст. 137 (у редакції до 01.01.2017 р.) востаннє застосовується для визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками 2016 року.
Тобто з 2017 року податок на нерухоме майно не зменшуватиме податок на прибуток.
Якщо платник податку на прибуток у звітному періоді не отримав прибутку або сума податку на прибуток менша за суму податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, залишок суми такого податку, не врахований у зменшення податку на прибуток поточного періоду, не переноситься на зменшення податку на прибуток наступних податкових (звітних) періодів.

Пеня внаслідок самостійного виправлення помилок визначається з розрахунку 100% облікової ставки НБУ

З 01.01.2017 року при нарахуванні пені на суму грошового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Тобто з 01.01.2017 р. змінено розмір нарахування пені (замість 120% облікової ставки НБУ 100%) для пені, яка нараховується платником податків внаслідок самостійного виправлення помилок.
Зазначена норма визначена п.п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу України.
Електронна митниця в дії: показник он-лайн декларування складає 99%

З початку 2017 року фахівці Запорізької митниці ДФС оформили майже 39 тисяч митних декларацій в електронному вигляді, що складає 99 відсотків від загальної кількості.


Запорізькі суб'єкти ЗЕД, використовуючи електронне декларування, не тільки економлять власний час і ресурси, але й отримують прискоренні митні процедури. Так, на сьогодні середній час митного оформлення однієї митної декларації складає 1 годину 6 хвилин.
Розвиваючи електронні сервіси, митниця забезпечує кожному підприємству, декларанту ефективне обслуговування. Крім того, митна декларація та інші документи, які подаються відповідно до Митного кодексу України та оформлені в електронному вигляді або "на папері", мають однакову юридичну силу.
Також Запорізька митниця ДФС пропонує юридичним та фізичним особам використовувати можливості Електронного кабінету платника для листування із митними органами. Адреса Електронного кабінету: https://cabinet.sfs.gov.ua/.
Докладно про Електронну митницю можна ознайомитися на сайті фіскальної служби: http://sfs.gov.ua/baneryi/mitne-oformlennya/subektam-zed/elektronna-mitnitsya/.

Сергій Черкунов: "Запорізька митниця працює виключно у межах норм діючого законодавства"

Найбільш гострі питання митного оформлення експортно-імпортних операцій розглянули учасники наради, яка відбулася за участю керівництва Запорізької облдержадміністрації, Запорізької митниці ДФС та суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності.
Голова Запорізької облдержадміністрації Костянтин Бриль наголосив на тому, що керівництво області стурбоване переходом запорізьких підприємств на обслуговування до інших регіональних митниць, де вони і сплачують митні платежі. Задля попередження бюджетних втрат очільник регіону закликав митні органи вжити невідкладних заходів щодо залучення суб'єктів господарювання до митного оформлення у Запорізькій області.
Як наголосив очільник запорізької митниці основним чинником, який вплинув на зміну певними суб'єктами ЗЕД митниць обслуговування, стала логістика. Сергій Черкунов зазначив, що деякі підприємства здійснюють виробництво та реалізацію одразу у декількох регіонах, тому розмитнюють товари або сировину за місцями питомої ваги поставок.
Водночас, статистика митного оформлення на Запорізькій митниці ДФС свідчить про суттєві переваги для бізнесу. Так, у 2016 році за прямими контрактами розмитнення за першим методом або за цінами у договорах відбувалося у 92 відсотках операцій, у 2017 році – у 96 відсотках і лише у 4 відсотках митницею було ініційовано коригування митної вартості. Для цього митний орган має право затребувати додаткові документи для підтвердження цін. За непрямими поставками минулого року перший метод використовувався у 36 відсотках, у 2017 році цей показник зріс вдвічі – до 68 відсотків.
Також керівник митниці підкреслив, що відомство завжди налаштоване на відкритий діалог із запорізькими імпортерами, експортерами та митними брокерами. Для цього регулярно організовуються робочі зустрічі та круглі столи з розгляду усіх аспектів, що хвилюють запорізький бізнес.
Під час наради представники суб'єктів ЗЕД висловили свою позицію щодо розмитнення, яка ґрунтується на конкретному досвіді взаємодії з митними органами.

Юліана Козаченко: "Внесок запоріжців на підтримку армії склав майже 270 мільйонів"

З початку року запорізькі платники перерахували зі своїх доходів до державного бюджету майже 270 мільйонів гривень військового збору. В. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко повідомила, що відрахування нашого регіону на реформування армії та підвищення її обороноздатності зросли щонайменше на 30 відсотків, адже за вісім місяців минулого року надходження склали 207 мільйонів.
При запланованих показниках доходів на поточний період року у 241 мільйон рівень сплати збільшився на 27,4 мільйона або на 11 відсотків. Лише за минулий місяць забезпечено майже 38 мільйонів, що на 40 відсотків більше даних серпня 2016 року.
Лідерами з наповнення бюджету з початку року є фізичні та юридичні особи Запоріжжя – вони спрямували на потреби Збройних Сил України близько 125 мільйонів, суб'єкти підприємництва, які обслуговуються в Енергодарській ОДПІ, направили 29 мільйонів, практично стільки ж – платники Мелітопольської ОДПІ. 17,5 мільйона сплатили представники бізнесу Бердянської ОДПІ, 15,8 мільйона – Пологівської, понад 14 мільйонів – Токмацької, 12 мільйонів – Вільнянської ОДПІ.
На сьогодні у Запорізькій області кількість платників складає майже 26 тисяч, з яких 12,3 тисячі – фізичні особи та 13,5 тисячі – юридичні особи. Відповідальними за утримання та перерахування військового збору є роботодавці та інші платники податку з доходів.

 



Вівторок, 26 Вересня 2017 15:06 | Переглядів: 545