Офіційний сайт Запорізької районної ради

Розділи

Календар

« Квітень 2024 »
Пн 1 8 15 22 29
Вт 2 9 16 23 30
Ср 3 10 17 24  
Чт 4 11 18 25  
Пт 5 12 19 26  
Сб 6 13 20 27  
Нд 7 14 21 28  

Пошук

Новини

Податкова у Запорізькому районі повідомляє

Підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку


Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку.
Від сплати земельного податку звільняються:
- інваліди першої і другої групи;
- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
- пенсіонери (за віком);
- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» із змінами та доповненнями;
- фізичні особи, визнані Законом України від 28.02.991№ 796-XII «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Фізична особа, яка має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, повинна надати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу: - посвідчення інваліда першої або другої групи; - пенсійне посвідчення (за віком); - посвідчення батьків багатодітної сім’ї (які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років); - посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС»; - посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» (1-3 категорія); - посвідчення «Учасник бойових дій»; - посвідчення «Інвалід війни»; - посвідчення «Учасник війни» тощо.
При цьому, якщо фізична особа, що користується пільгами, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 01 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги.
Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.
Зазначена норма передбачена п. 281.1, п. 281.4 ст. 281; п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України.

Терміни зберігання документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів


Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання вищезазначених документів, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання – з передбаченого Податковим кодексом граничного терміну подання такої звітності.
Отже, документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, повинні зберігатися 3 роки (2555 днів для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням).
Після закінчення строків зберігання документів суб’єкт господарювання, в установленому законодавством порядку передає їх до архіву.
Якщо зазначені вище документи, пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, то такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності.
Зазначена норма передбачена п. 44.1, п. 44.3, п. 44.3 ст. 44 Податкового кодексу України.

Зміна платником єдиного податку третьої групи ставки єдиного податку з 5% на 3%


Ставка єдиного податку, визначена для третьої групи у розмірі 3%, може бути обрана платником єдиного податку третьої групи, який обрав ставку податку в розмірі 5%, у разі добровільної зміни ставки єдиного податку шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку.
Заява подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися нова ставка та реєстрації такого платника єдиного податку платником податку на додану вартість.
Зазначена норма передбачена п.п. 4 п. 293.8 ст. 293 Податкового кодексу України.


Втрата, пошкодження податкової, фінансової звітності та інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів


Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених вищезазначеними документами.
У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення вказаних документів, платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому Податковим кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.
Платник податків зобов’язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.
У разі неможливості проведення перевірки платника податків у разі втрати документів, терміни проведення таких перевірок переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах, визначених п. 44.5 ст. 44 Податкового кодексу строків.
Протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки, платник податків має право подати контролюючому органу, що проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності.
Зазначена норма передбачена п. 44.1, п. 44.5, п. 44.7 ст. 44 Податкового кодексу України.

У разі виплати дивідендів платник єдиного податку четвертої групи сплачує авансовий внесок з податку на прибуток за ставкою 18%

Якщо юридична особа здійснює виплату своїм акціонерам (власникам) і такий платіж називається дивідендом, то він оподатковується під час виплати згідно з нормами п. 57.1 -1 ст. 57 Податкового кодексу, незалежно від того, чи є особа платником податку на прибуток.
Тобто емітент корпоративних прав (незалежно від того, є він платником податку на прибуток, чи ні) у разі прийняття рішення про виплату дивідендів, повинен нараховувати та вносити до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток підприємств.
При цьому, авансовий внесок з податку на прибуток не справляється у разі виплати дивідендів, зокрема, фізичним особам.
Отже, юридична особа - платник єдиного податку четвертої групи зобов'язана при виплаті дивідендів (за винятком виплати дивідендів фізичним особам) нарахувати та внести до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток за ставкою 18%.
Такий авансовий внесок вноситься до бюджету до/або одночасно з виплатою дивідендів.
При цьому суми нарахованого податкового зобов'язання з єдиного податку не зменшуються на суму авансового внеску податку на прибуток, сплаченого у зв'язку з виплатою дивідендів.
Зазначена норма визначена пп. 57.1- 1. ст. 57 Податкового Кодексу України.

Зміна платником єдиного податку третьої групи ставки з 3% на 5% здійснюється у разі анулювання реєстрації платником ПДВ

Платники єдиного податку 3-ї групи у разі анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов’язані перейти на сплату єдиного податку за ставкою у розмірі 3% або відмовитися від застосування спрощеної системи оподаткування шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку чи відмови від застосування спрощеної системи не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу, в якому здійснено анулювання реєстрації платником ПДВ.
Форма заяви визначена наказом МФУ №1675 від 20.12.2011 року.
Отже, у платника єдиного податку третьої групи, який застосовує ставку єдиного податку 3% анулюється реєстрація платника ПДВ, у разі обрання ним ставки єдиного податку яка включає ПДВ, тобто ставки 5%.

У разі анулювання реєстрації платника ПДВ, платник єдиного податку, що застосовує ставку 3% зобов’язаний перейти на сплату єдиного податку за ставкою 5%, шляхом подання заяви щодо зміни ставки єдиного податку не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу, в якому здійснено анулювання реєстрації платником ПДВ.

Отже платники єдиного податку третьої групи, які є платниками ПДВ та оподатковують дохід за ставкою в розмірі 3%, мають право протягом року змінити ставку на 5% за умови анулювання їх реєстрації як платників ПДВ.
Зазначена норма передбачена п.п. 5 п. 293.8 ст. 293 Податкового кодексу України.

При внесенні платником податку на прибуток основних засобів до статутного фонду здійснюється коригування фінансового результату до оподаткування

При обчисленні об’єкта оподаткування податком на прибуток фінансовий результат до оподаткування коригується на різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів.
Так, фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму залишкової вартості окремого об’єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, у разі ліквідації або продажу такого об’єкта.
Фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму залишкової вартості окремого об’єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної з урахуванням положень Податкового кодексу, у разі ліквідації або продажу такого об’єкта.
Розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених п.п. 14.1.138 ст. 14 , п.п. 138.3.2 - 138.3.4 ст. 138 Податкового кодексу України.
Нарахування амортизації припиняється, починаючи з місяця наступного за місяцем вибуття об’єкта основних засобів.
Таким чином, операція з внесення до статутного фонду іншої юридичної особи основних засобів та нематеріальних активів розглядається як вибуття основного засобу і нематеріального активу, тому у податковому обліку проводяться коригування фінансового результату до оподаткування, передбачені для ліквідації або продажу основних засобів або нематеріальних активів.
Зазначена норма передбачена п. 138.1, 138.2 та п.п. 138.3.1 ст. 138 Податкового кодексу України, п. 29 П(С)БО 7 «Основні засоби», затвердженого наказом МФУ від 27.04.2000 № 92.

Оподаткування доходу, отриманого фізичною особою, при наданні нерухомого майна в оренду підприємцю

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду.
Податковим агентом платника податку - орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об’єктів нерухомості є орендар.
При цьому об’єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди.
Податковий агент (юридична особа чи підприємець), який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок.
Доходи, від надання в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) нерухомого майна оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування (виплати) податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.
Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).
Зазначена норма визначена п.п. 164.2.5 ст. 164, п.п. 170.1.2 та п.п. 170.1.4 ст. 170, п.п. 168.1.1, 168.1.2, 168.1.4 ст. 168 Податкового кодексу України.


Особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ, але не здійснила таку реєстрацію, несе відповідальність на рівні зареєстрованого платника ПДВ


Під обов'язкову реєстрацію як платника ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).
До оподатковуваних операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ (20%), ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.
Для здійснення реєстрації платником ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн. грн., повинна подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ.
Отже, у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, якщо їх загальний обсяг протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. гривень, необхідно подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ і зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку.
Особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ, але не подала до контролюючого органу Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.
Зазначена норма визначена п. 181.1 ст. 181; п. 183.2 та п. 183.10 ст. 183 Податкового кодексу України.


Об'єкти спадщини оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставками 0%, 5% та 18%


За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються:
- об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення;
- вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, готівки або коштів, що успадковуються особою, яка є інвалідом I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, що успадковуються дитиною-інвалідом;
- грошові заощадження, поміщені до 02.01.92р. в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов'язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 - 1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем;
За ставкою 5% оподатковується:
- вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.
Нульова ставка оподаткування буде застосовуватись тільки до об’єктів спадщини, отриманих після 01.01.2017 року.
Ставка 18% застосовується:
- для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента, та будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента.
Зазначена норма передбачена п. 174.2 ст. 174 Податкового кодексу України


Юліана Козаченко: "Запорізькі платники забезпечили до бюджетів майже 4,5 мільярда гривень податку на доходи фізичних осіб"

Зі сплаченої суми ПДФО за 10 місяців поточного року більша частина надійшла до місцевих бюджетів – 3 мільярди 355,5 мільйона гривень. Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, це на 864 мільйони більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Державний бюджет отримав 1,1 мільярда гривень, що перевищує рівень 2016 року на 288 мільйонів або на 34 відсотки.
Лише у жовтні платники м. Запоріжжя та області спрямували до зведеного бюджету на 141 мільйон більше, ніж торік.
– Основну частину у надходженнях податку на доходи фізичних осіб займає оподаткування заробітної плати та інших трудових доходів громадян. Тому увага фіскальної служби області приділяється як протидії тіньовим процесам на ринку праці, так й відпрацюванню конкретних суб'єктів господарювання, де існують ризики виплат "конвертних" зарплат та мінімізації сплати податків. Як результат цієї роботи – бюджети отримують додаткове фінансування, а наймані працівники – офіційну працю і заробітну плату, – підкреслила Юліана Козаченко.
З початку року найбільші відрахування ПДФО забезпечено у м. Запоріжжя – понад 2 мільярди гривень, платники Мелітопольської ОДПІ перерахували 591 мільйон, Енергодарської – 481 мільйон, Токмацької – 381 мільйон, Пологівської – 366 мільйонів, стільки ж – Бердянської інспекції, суб'єкти підприємництва Вільнянської ОДПІ сплатили 226 мільйонів гривень.

На Запоріжжі виявлено 413 правопорушень у митній сфері

За десять місяців 2017 року співробітники Запорізької митниці ДФС у ході аналітично-пошукової роботи виявили 413 порушень митних правил. Це на 116 фактів більше, ніж за аналогічний період минулого року.
Стосовно фігурантів заведені справи щодо недотримання митного законодавства України на суму майже 29 мільйонів гривень.
Під час провадження у 68 справах у громадян та суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності вилучені безпосередні предмети правопорушення загальною вартістю понад 9 мільйонів, що на 6,5 мільйона більше, ніж торік.
За розглянутими матеріалами стосовно порушників накладені штрафи у розмірі 20,4 мільйона, це на 8,4 мільйона перевищує суму санкцій у 2016 році.
За січень-жовтень судовими органами розглянуто 70 справ, що вдвічі більше, ніж торік, та винесені постанови про конфіскацію предметів правопорушень на суму 7,3 мільйона (минулого року – на 919 тисяч), а також застосовані штрафи на 5,8 мільйона (у 2016 році – 524 тисячі).
Як відзначають фахівці митниці, сьогодні основна увага служби приділяється ретельному контролю за переміщенням товарів, своєчасному і повному надходженню митних платежів, попередженню контрабанди та контрафактної продукції, а також підвищенню сервісної складової, зокрема, зростанню показників електронної взаємодії з суб'єктами господарювання.

Фіскальна служба Запорізької області бере участь у заходах зі сприяння зайнятості населення

Результати виконання обласної програми зайнятості та визначення напрямів подальшої роботи стали предметом розгляду на засіданні координаційного комітету сприяння зайнятості населення, який відбувся сьогодні в Запорізькій облдержадміністрації за участю представників фіскальної служби.
На початку обговорення учасники зустрічі проаналізували ситуацію на ринку праці регіону. Так, на сьогодні 471 тисяча громадян працюють офіційно, що складає 39 відсотків від загальної кількості працездатного населення. Лише у цьому році через службу зайнятості працевлаштовані 37,5 тисячі осіб. За даними Департаменту соціального захисту населення Запорізької облдержадміністрації, наразі обсяги тіньової зайнятості дорівнюють близько 32 відсоткам або більш ніж 340 тисяч осіб віком від 15 до 59 років.
Отже, серед визначальних пріоритетів спільної роботи органів виконавчої влади є заходи з детінізації трудових відносин працівників. Одним з інструментів у цьому процесі є стимулювання роботодавців, зокрема, знижені ставки єдиного соціального внеску та можливість його компенсації за прийняття безробітних через центри зайнятості.
Крім того, у результаті контрольно-перевірочної роботи фіскальної служби області у поточному році виявлено понад тисячу громадян, праця яких використовувалась нелегально. Їм було офіційно виплачено понад 3,4 мільйона гривень доходів, з яких до бюджетів надійшло 1,5 мільйона податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску.
Під час засідання було наголошено, що оскільки забезпечення легальною працею населення залежить від попиту і пропозиції на ринку, розробка обласної програми зайнятості на наступні три роки потребує чіткого визначення проблем, на які необхідно реагувати у першу чергу, та злагодженого діалогу між соціальними партнерами, які залучені до реалізації плану заходів.

 



Вівторок, 21 Листопада 2017 14:01 | Переглядів: 484