Офіційний сайт Запорізької районної ради

Розділи

Календар

« Квітень 2024 »
Пн 1 8 15 22 29
Вт 2 9 16 23 30
Ср 3 10 17 24  
Чт 4 11 18 25  
Пт 5 12 19 26  
Сб 6 13 20 27  
Нд 7 14 21 28  

Пошук

Безоплатна правова допомога

ПОРЯДОК РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ

Відповідно до вимог Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання» (ст..6) кожен громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов'язані зареєструвати своє місце проживання. З моменту прийняття Постанови Кабміну Міністрів від 02.03.2016 №207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру» в Україні діють нові правила так званої “прописки” і “виписки”.
Як і де оформити реєстрацію місця проживання?


З 4 квітня 2016 року повноваження з реєстрації / зняття з реєстрації місця проживання від Державної міграційної служби перейшли до органів місцевого самоврядування і Центрам надання адміністративних послуг (ЦНАП). Перелік відповідних органів реєстрації наведено на сайті ГМС. У сільській місцевості функції з оформлення прописки / виписки виконують виконавчі органи сільських або селищних рад. У разі, якщо такі органи не створені, обов'язок по реєстрації громадян покладено на сільський голова.


Скільки часу займає процедура реєстрації та зняття з реєстрації?
Відповідно до чинного законодавства, особі, що знявся з реєстрації за попереднім місцем проживання, дається місяць (30 календарних днів) на те, щоб зареєструватися за новою адресою. Реєстрація оформлюється в день надання особою всіх необхідних документів та за бажанням заявника може проводитись одночасно зі зняттям з реєстрації з попереднього місця проживання / перебування. При цьому повинні бути виконані всі умови зняття з реєстрації.
При подачі документів на реєстрацію/зняття з реєстрації з квартири через центр надання адміністративних послуг, представника соцслужб, ОСББ або керуючого багатоквартирного будинку, датою реєстрації місця проживання / перебування є день отримання органом реєстрації відповідних документів. Таким чином, терміни оформлення “прописки” відрізняються від встановлених законом, але як правило не перевищують 30 днів.


Володарям паспортів у вигляді ID-карт інформація про місце проживання вноситься на електронний чіп, вмонтований в документ. Заміна ID-паспортів у зв'язку зі зміною прописки не проводиться. В паспорті старого зразка (книжечка) відомості про виписку і прописку проставляються у вигляді штампа.
Зверніть увагу, що “прописка” і “виписка” можуть бути скасовані за рішенням органу реєстрації. Підставами для винесення такого рішення є умисне приховування заявником даних про свою реєстрацію за старою адресою спільно з малолітніми дітьми.


Реєстрація місця проживання дорослих і дітей старше 14 років
Порядок реєстрації місця проживання в Україні передбачає особисте звернення до органу реєстрації або ЦНАП. Оскільки дитина, яка досягла 14 років, може самостійно вибирати собі місце проживання, при подачі документів на прописку його присутність обов'язкова.
При виникненні обставин, що перешкоджають самостійному зверненню до органів реєстрації для оформлення “прописки”, реєстрація за місцем проживання може бути проведена за зверненням законного представника (батьки, опікуни) або представника за дорученням.


Реєстрація місця проживання дітей молодше 14 років
Процедура “прописки” малолітніх дітей аналогічна процесу реєстрації місця проживання повнолітніх громадян, проте має ряд юридичних особливостей. Зокрема, прописка дитини до 14 років може бути здійснена виключно за місцем реєстрації одного з батьків. При цьому згоди власника житла для цього не потрібно.
У разі, якщо батько і мати малюка прописані за різними адресами, місце проживання дитини реєструється разом з одним з них з письмової згоди другого з батьків. Дозвіл батька (матері) на прописку дітей в квартиру або будинок до другого з батьків не потрібна, якщо місце проживання дітей визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки.
Що стосується реєстрації місця проживання новонародженої дитини, то батькам на виконання цієї формальності дається три місяці з дня народження малюка. Процедура в цьому випадку максимально спрощена і за бажанням батьків або одного з них, документи для прописки новонародженого можуть бути подані через РАЦС під час проведення державної реєстрації народження.


Також є можливість зареєструвати місце проживання новонароджених дітей через органи соціального захисту одночасно з подачею заяви на державну допомогу при народженні дитини.
• заяву на оформлення дитині прописки
• оригінал і копія свідоцтва про народження
• квитанція про сплату адміністративного збору
• оригінал і копія паспорта одного з батьків, до якого прописується дитина
• Якщо в свідоцтво про народження відомості про батька внесені зі слів матері, необхідно надати оригінал і копію виписки з Державного реєстру актів цивільного стану про занесення інформації відповідно до ч. 1 ст. 135 Сімейного кодексу України.
Які документи потрібні для прописки в 2020 році?
Згідно пункту 18 «Правил реєстрації місця проживання» для Для реєстрації місця проживання особа або її представник подає:
• заяву про реєстрацію місця проживання
• квитанцію про сплату адміністративного збору
• військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку)
• заяву про зняття з реєстрації місця проживання (у разі здійснення прописки одночасно з випискою з попереднього адреси)
• документ, до якого вносяться відомості про місце проживання (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідчення на постійне проживання; вид на проживання, посвідчення біженця і т.д.)
• документи, що підтверджують право особи на проживання в квартирі, будинку. Це можуть бути документи на право власності, рішення суду про надання права користування житловим приміщенням, договір оренди або інші документи. У разі якщо таких документів немає, реєстрація може здійснюватися тільки за згодою власника житла (якщо власників кілька - за згодою всіх власників)


При реєстрації за згодою власника потрібно його присутність при подачі заяви. Також він повинен мати при собі документи, що засвідчують особу і право власності на житло, в яке здійснюється прописка.
Увага! Законом забороняється вимагати для реєстрації місця проживання інші документи.
Місце розташування та контактні телефони центрів адміністративних послуг Запоріжжя можна дізнатися на сайті Запорізької міської ради https://zp.gov.ua/uk
Про порядок отримання безоплатної правової допомоги в Україні та адреси центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги можна дізнатися на сайті Координаційного центру з надання правової допомоги https://legalaid.gov.ua/



П'ятниця, 24 Січня 2020 12:56 | Переглядів: 919