Офіційний сайт Запорізької районної ради

Розділи

Календар

« Квітень 2024 »
Пн 1 8 15 22 29
Вт 2 9 16 23 30
Ср 3 10 17 24  
Чт 4 11 18 25  
Пт 5 12 19 26  
Сб 6 13 20 27  
Нд 7 14 21 28  

Пошук

Новини

Податкова у Запорізькому районі повідомляє

 

Контакт - центр ДФС надає платникам податків інформаційні послуги

Фізичні та юридичні особи для отримання інформаційно-довідкових послуг з питань оподаткування, державної митної справи, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, а також щодо роботи Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС можуть звертатись до Контакт-центру ДФС .Контакт-центр ДФС функціонує за єдиним багатоканальним номером телефону

0 800 501 007 та електронною адресою поштової скриньки idd@sfs.gov.ua.
Інформаційно-довідкові послуги надаються з 8 год. 00 хв. до 20 год. 00 хв. (крім вихідних та святкових днів);
Вартість послуг Контакт-центру зі стаціонарних телефонів безкоштовна, з мобільних телефонів оплата дзвінків здійснюється за тарифами оператора мобільного зв'язку (або за наявним механізмом саll-bасk - вартість послуг безкоштовна).
Контакт-центр також приймає звернення на сервіс «Пульс» ДФС України щодо неправомірних дій або бездіяльності, можливих корупційних правопорушень у сфері службової діяльності з боку конкретних посадових осіб структурних підрозділів ДФС та її та територіальних органів.
Зазначена інформація може надаватись за телефоном 0800-501-007 (на інтерактивному голосовому автовідповідачі напрямок «4») та на електронну адресу: idd@sfs.gov.ua.

Умови реєстрації договорів про спільну діяльність у фіскальному органі

Договори про спільну діяльність на території України без створення юридичних осіб повинні перебувати на обліку у контролюючих органах.
Взяття на облік договору здійснюється шляхом додаткового взяття на облік учасника договору про спільну діяльність як платника податків - відповідального за утримання й унесення податків до бюджету під час виконання договору.
Підставою для взяття на облік договору про спільну діяльність є прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію його платником ПДВ.
Для взяття на облік уповноважена особа подає до фіскального органу за своїм основним місцем обліку одночасно з реєстраційною заявою платника ПДВ заяву за формою № 1-ОПП і копію договору (контракту) про спільну діяльність.
Тобто договори про спільну діяльність між юридичними особами та/або фізичними особами – підприємцями обліковуються в фіскальних органах за умови, якщо на такі договори поширюються особливості податкового обліку й оподаткування діяльності за такими договорами, визначені Податковим кодексом, і уповноважена особа за такими договорами зареєстрована платником ПДВ.
Зазначена норма визначена п. 64.6 ст. 64; п. 3.5 і 4.6 «Порядку обліку платників податків і зборів», затвердженого наказом МФУ від 09.12.11 № 1588 та роз’яснена в ІПК від 04.10.17 № 2129/Б/99-99-08-02-01-14/ІПК.

Передача товарів/послуг на окремий баланс платника податку, що обліковує спільну діяльність та їх повернення, оподатковується ПДВ

При здійсненні спільної (сумісної діяльності) передача товарів (робіт, послуг) на окремий баланс платника податку, уповноваженого договором вести облік результатів такої спільної діяльності, вважається постачанням таких товарів (робіт, послуг).
Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України відповідно до ст.186 Податкового кодексу.
З метою оподаткування постачанням послуг є передача результатів виконаних робіт, наданих послуг платнику податку, уповноваженому згідно з договором вести облік результатів спільної діяльності без утворення юридичної особи, а також їх повернення таким платником податку після закінчення спільної діяльності.
Постачанням товарів є передача (внесення) товарів (у тому числі необоротних активів) як вклад у спільну діяльність без утворення юридичної особи, а також їх повернення.
Таким чином, операції з передачі товарів/послуг на окремий баланс платника податку, уповноваженого договором вести облік результатів такої спільної діяльності, а також їх повернення є об’єктом оподаткування ПДВ.
Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.185 «г»; пп. 14.1.191 «г» ст. 14; п. 185.1 ст. 185; п.п. 196.1.7 ст. 196 Податкового кодексу України.

Внесення платником ПДВ основних засобів до статутного фонду інших юридичних осіб оподатковується ПДВ

Об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст.186 Податкового кодексу.
Постачання товарів - це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі, зокрема, обмін.
Отже, операція із внесення платником ПДВ основних засобів до статутного фонду інших юридичних осіб є об’єктом оподаткування ПДВ та підлягає оподаткуванню на загальних підставах за ставкою 20%.
Зазначена норма передбачена пп.14.1.191 ст.14; пп. 185.1 «а» ст.185 Податкового кодексу України.


При постачанні товарів з оплатою за рахунок бюджетних коштів податкові зобов’язання з ПДВ визначаються за датою зарахування таких коштів на рахунок

Датою виникнення податкових зобов’язань з ПДВ у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на банківський рахунок платника податку або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов’язаннями перед бюджетом.
Разом з тим, оскільки визначений особливий порядок виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів, а не визначено, що на зазначені операції поширюється касовий метод, то дата виникнення права на податковий кредит при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів визначається у загальному порядку за правилом першої події відповідно до п. 198.2 ст.198 Податкового кодексу.
Зазначена норма визначена п. 187.7 ст. 187 Податкового кодексу України.

Відображення платником податку на прибуток недоамортизованої частини вартості ремонту орендованого основного засобу по закінченню договору оперативної оренди

Затрати орендаря на поліпшення об’єкта операційної оренди (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо), що приводять до збільшення майбутніх економічних вигод, які первісно очікувалися від його використання, відображаються орендарем як капітальні інвестиції у створення (будівництво) інших необоротних матеріальних активів.
Такі затрати зараховуються до складу основних засобів як первісна вартість нового об’єкта підгрупи 2.7 класифікації основних засобів «Інші необоротні матеріальні активи».
Об’єкт основних засобів перестає визнаватися активом (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок продажу, ліквідації, безоплатної передачі, нестачі, остаточного псування або інших причин невідповідності критеріям визнання активом.
При визначенні фінансового результату до оподаткування у витратах враховується недоамортизована частина ремонту орендованого основного засобу по закінченню договору оперативної оренди.
При здійснені податкового обліку фінансовий результат до оподаткування збільшується, зокрема, на суму залишкової вартості окремого об’єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, у разі ліквідації або продажу такого об’єкта та відповідно зменшується на суму залишкової вартості окремого об’єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної з урахуванням положень ст. 138 Податкового кодексу, у разі ліквідації або продажу такого об’єкта.
Отже при визначенні об’єкта оподаткування з податку на прибуток орендар повинен збільшити фінансовий результат на суму недоамортизованої частини витрат на ремонт/поліпшення орендованих основних засобів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, та зменшити фінансовий результат на суму недоамортизованої частини витрат на ремонт/поліпшення орендованих основних засобів, визначеної у податковому обліку.
Зазначена норма передбачена п. 138.1 та п. 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України; п.8 П(С) БО 14 «Оренда», затвердженого наказом МФУ від 28.07.2000 № 181; п. 21 та п. 40 Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів, затверджених наказом МФУ від 30.09.03 № 561.

Платник податку на прибуток на внесені до статутного фонду основні засоби нараховує амортизацію

В податковому обліку розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених п.п. 14.1.138 ст. 14; п.п. 138.3.2 - 138.3.4 ст. 138 Податкового кодексу.
При такому розрахунку застосовуються методи нарахування амортизації, передбачені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, крім «виробничого» методу».
Для розрахунку податкової амортизації визначається вартість основних засобів та нематеріальних активів без урахування їх переоцінки (уцінки, дооцінки), проведеної відповідно до положень бухгалтерського обліку.
Придбані (створені) основні засоби та нематеріальні активи зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю.
Первісною вартістю основних засобів, що внесені до статутного капіталу підприємства, визнається погоджена засновниками (учасниками) підприємства їх справедлива вартість з урахуванням витрат, передбачених п. 8 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби».
Таким чином, у податковому обліку основні засоби внесені до статутного фонду підприємства, які призначені для використання в господарській діяльності платника податку, підлягають амортизації.
Зазначений порядок визначено п.п. 138.3.1 ст. 138 Податкового кодексу України, п. 7 та п. 10 Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом МФУ від 27.04.2000.

Релігійні неприбуткові організації, які до 01.01.2018 не приведуть свої статути у відповідність з Податковим кодексом, після 01.01.2018 виключаються з Реєстру неприбуткових організацій

Всі неприбуткові організації з метою включення до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року №440, зобов’язані привести свої установчі документи у відповідність із вимогами п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу, та у цей самий строк подати копії таких документів фіскальному органу.
Такий граничний строк для подання копій статутних документів до фіскального органу встановлений до 1 липня 2017 року.
При цьому, тимчасово, до 01 січня 2018 року, не може бути підставою для виключення неприбуткових релігійних організацій з Реєстру невиконання такими релігійними організаціями вимог до установчих документів, визначених п.п. 133.4.1 ст. 133 Податкового кодексу.
Тобто для релігійних неприбуткових організацій термін для приведення установчих документів відповідно до вимог Податкового кодексу і подання копій таких статутів до фіскального органу продовжено до 1 січня 2018 року.
Тобто неприбуткові релігійні організації, які до 1 січня 2018 року не приведуть свої установчі документи у відповідність з вимогами Податкового кодексу, та не нададуть копії таких документів фіскальному органу, після 01 січня 2018 року будуть виключені з реєстру неприбуткових установ та організацій.
Виключення неприбуткової релігійної організації з Реєстру здійснюється на підставі рішення фіскального органу шляхом скасування присвоєної їй ознаки неприбутковості.
Як наслідок з 1 січня 2018 року така релігійна організація втратить статус неприбуткової і буде вважатись платником податку на прибуток на загальних підставах з відповідним оподаткуванням.
Зазначена норма передбачена п. 35 підрозд. 4 розд. XX Податкового кодексу України.

Надміру витрачені та не повернуті в установлені строки отримані на відрядження кошти, оподатковуються податком на доходи фізичних осіб

До складу загального місячного (річного) оподатковуваного податком на доходи фізичних осіб доходу включається сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки, розмір якої обчислюється відповідно до п. 170.9 ст. 170 Податкового кодексу України.
За наявності надміру витрачених коштів їх сума повертається платником податку в касу або зараховується на банківський рахунок особи, що їх видала, до або під час подання зазначеного звіту.
Сума надміру витрачених коштів, неповернутих працівником у встановлені законодавством строки, включається до його загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та оподатковується податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.
Кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт, у тому числі надміру витрачені та не повернуті у встановлені законодавством строки, відображаються у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «118».
Отже, в податковому розрахунку за формою 1 ДФ під ознакою доходу «118» відображаються кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт, які надміру витрачені та не повернуті в установлені законодавством строки.
Зазначена норма визначена п.п. 164.2.11 ст. 164; пп. 170.9.2 "а" ст. 170 Податкового кодексу України та «Порядком заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку», затвердженого наказом МФУ від 13.01.15 № 4.

Збільшення фінансового результату до оподаткування з податку на прибуток підприємств на суму штрафних санкцій

Платник податку на прибуток Фінансовий результат податкового (звітного) періоду збільшує на суму витрат від визнаних штрафів, пені, неустойок, нарахованих відповідно до цивільного законодавства та цивільно-правових договорів на користь осіб, що не є платниками податку (крім фізичних осіб), та на користь платників податку, які оподатковуються за ставкою 0 відсотків відповідно до п. 44 підрозд. 4 розд. XX Податкового кодексу.
Тобто фінансовий результат до оподаткування не збільшується на суми фінансових (штрафних) санкцій та пені, нарахованих на користь фізичних осіб (в тому числі фізичних осіб-підприємців), відповідно до цивільного законодавства.
Разом з тим, платники податку на прибуток, які нараховують штрафи, пені, неустойки відповідно до цивільного законодавства на користь фізичних осіб-підприємців - платників єдиного податку, повинні коригувати фінансовий результат до оподаткування.
На суми штрафних (фінансових) санкцій та пені, нарахованих органами ДФС у зв'язку з порушенням платником податку вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, фінансовий результат до оподаткування не збільшується.
Зазначена норма передбачена п.п. 140.5.11 ст. 140 Податкового кодексу України.

Юліана Козаченко: "На Запоріжжі майже 11 мільйонів гривень залучено до бюджетів в результаті скорочення боргів по виплатам зарплат"

У Запорізькій області за дев'ять місяців поточного року заборгованість із виплати заробітної плати повністю або частково погасили 60 підприємств на суму 28,5 мільйона гривень.
Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, з цієї суми до бюджетів та соціальних фондів додатково залучено 4,5 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб та майже 6,5 мільйона гривень єдиного соціального внеску.
Такими стали результати спільної роботи органів виконавчої влади та фіскальної служби області. Юліана Козаченко повідомила, що з метою скорочення зарплатних боргів у регіоні проводяться засідання обласної та територіальних комісій. На них запрошуються керівники підприємств, які мають заборгованість перед своїми працівниками. Під час цих заходів заслуховуються суб'єкти господарювання, вивчаються найбільш оптимальні механізми вирішення ситуації, складаються графіки виплат тощо.
У поточному році на обласному та районних рівнях члени комісії розглянули діяльність понад 60 підприємств. Як наслідок – половина з них повністю розрахувалася зі співробітниками, виплативши їм більш ніж 9,5 мільйона, з яких у вигляді податків до бюджету надійшло майже чверть мільйона.
Серед найбільших боржників – вісім підприємств різних форм власності, у тому числі, економічно активні, а також банкрути. Вони заборгували 3,2 тисячі працівникам 37 мільйонів. Робота органів виконавчої влади із ними триває.


Від ліцензійної торгівлі підакцизними товарами до місцевих бюджетів надійшло понад чверть мільярда гривень

З початку року запорізькі підприємці та підприємства за право торгувати уроздріб алкогольними напоями та тютюновими виробами спрямували до місцевих бюджетів 28,3 мільйона гривень плати за ліцензії. Це на 594 тисячі більше за торішні показники та на 364 тисячі – від прогнозів на цей рік.
Понад 55 відсотків від загальної суми забезпечили власники торговельних об'єктів обласного центру – 15,8 мільйона, платники Бердянської об'єднаної державної податкової інспекції направили понад 4,1 мільйона, Мелітопольської ОДПІ – 3,2 мільйона, Енергодарської – 1,6 мільйона, Токмацької – 1,5 мільйона, Пологівської – 1,4 мільйона, Вільнянської інспекції – 560 тисяч.
На даний час у регіоні кількість виданих ліцензій на продаж алкогольної продукції складає близько 4,6 тисячі, тютюнової – 3,6 тисячі.
Крім того, надходження акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизних товарів перевищили 223 мільйони, що на 21 мільйон більше, ніж очікувалося. Серед лідерів з наповнення бюджетів територій – платники м. Запоріжжя, які перерахували половину від загальних надходжень – понад 112 мільйонів, а також суб'єкти господарювання, які обліковуються в Мелітопольській ОДПІ – майже 50 мільйонів.
Нагадаємо, так званий податок на "споживання", ставка якого складає 5 відсотків від реалізованої продукції, повністю надходить на рахунки місцевих бюджетів та об'єднаних територіальних громад. На сьогодні його питома вага у місцевих скарбницях складає понад 4 відсотки.

Запорізькі підприємства забезпечили до держбюджету 427 мільйонів гривень податку на прибуток

Підприємства Запорізького регіону з початку року поповнили держбюджет на 427 мільйонів гривень податку на прибуток (без показників великих підприємств, зареєстрованих у Запорізькому управлінні Офісу ВПП ДФС). Сплачена сума на 7 мільйонів більше від прогнозів, рівень відповідного періоду минулого року перевищено на 88 мільйонів або на 26 відсотків.
Зростання рівня сплати податку пов'язане, насамперед, зі збільшенням виробництва на промпідприємствах та енергетики, зокрема, виготовлення коксу та продукції нафтопереробки, машинобудування, а також хімічних речовин, текстильної, мінеральної продукції, готових металевих виробів тощо.
Дві третини від загальної суми надійшло від підприємств м. Запоріжжя – 283 мільйони, що на 60,5 мільйона більше, ніж за 9 місяців 2016 року. Платники Мелітопольської об'єднаної державної податкової інспекції направили понад 50 мільйонів, Бердянської ОДПІ – 29 мільйонів, Пологівської – 18 мільйонів, Вільнянської – 8,4 мільйона, Токмацької – майже 8 мільйонів та Енергодарської ОДПІ – 3,4 мільйона.
Нагадаємо, платники податку на прибуток, які при визначенні податкового зобов'язання застосовують податкові різниці, повинні подати декларацію разом із фінансовою звітністю до 9 листопада 2017 року.

 



Середа, 01 Листопада 2017 09:09 | Переглядів: 465