Офіційний сайт Запорізької районної ради

Розділи

Календар

« Травень 2024 »
Пн   6 13 20 27
Вт   7 14 21 28
Ср 1 8 15 22 29
Чт 2 9 16 23 30
Пт 3 10 17 24 31
Сб 4 11 18 25  
Нд 5 12 19 26  

Пошук

Новини

Податкова інформує

I . Роз’яснювального характеру:

Для оподаткування спадщини встановлені ставки податку на доходи фізичних осіб у розмірі 0%, 5% та 18%
За нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються:
- об'єкти спадщини, що успадковуються членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення;
- вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, готівки або коштів, що успадковуються особою, яка є інвалідом I групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, та вартість власності у вигляді об’єктів рухомого та нерухомого майна, що успадковуються дитиною-інвалідом;
- грошові заощадження, поміщені до 02.01.92р. в установи Ощадного банку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 року, облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 року, державні казначейські зобов'язання СРСР, сертифікати Ощадного банку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадного банку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 - 1994 років, погашення яких не відбулося, що успадковуються будь-яким спадкоємцем.
За ставкою 5% оподатковується:
- вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступенів споріднення.
Слід зазначити, що у разі отримання та оформлення членами сім’ї спадкодавця другого ступеня споріднення об’єктів спадщини у 2016 році вони підлягають оподаткуванню за результати декларування у 2017 р. за ставкою 5%.
Нульова ставка оподаткування буде застосовуватись тільки до об’єктів спадщини, отриманих після 01.01.2017 року.
Ставка 18% застосовується:
- для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем від спадкодавця-нерезидента, та будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцем-нерезидентом від спадкодавця-резидента.
Зазначена норма передбачена п. 174.2 ст. 174 Податкового кодексу України

Оновлено довідники податкових пільг станом на 01.07.2017 р.

Державною фіскальною службою України 03.07.2017 року затверджено:
- Довідник N 83/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету станом на 01.07.2017;
- Довідник N 83/2 інших податкових пільг станом на 01.07.2017;
У Довідниках надано перелік пільг із зазначенням їх кодів та термінів дії.
Дані зазначених Довідників використовуються платниками під час заповнення звіту про суми податкових пільг, форма якого затверджена постановою КМУ від 27.12.2010 №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб’єктом господарювання до бюджету у зв’язку з отриманням податкових пільг».
У звіті у графах "Код пільги згідно з довідником пільг" та "Найменування податкової пільги" Звіту зазначається код та найменування податкової пільги за кожним видом пільг відповідно до довідника пільг.

Затверджено Перелік кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД для здійснення моніторингу оцінки ступенів ризиків системі СМ КОР
Державною фіскальна служба України наказом від 30.06.2017 №461 затверджено Перелік кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, які застосовуються для здійснення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.
Перелік №461 затверджено на виконання п.п. 1 п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.17 №567 "Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".

Підприємці на загальній системі оподаткування можуть включати до складу витрат нараховану амортизацію основних засобів, які придбані у 2017 році

З 01.01.2017 року підприємці на загальній системі оподаткування мають право (за власним бажанням) включати до складу витрат, пов'язаних з провадженням їх господарської діяльності, амортизаційні відрахування з відповідним веденням окремого обліку таких витрат.
Амортизації підлягають витрати на придбання основних засобів та нематеріальних активів, а також витрати на самостійне виготовлення основних засобів.
Не підлягають амортизації земельні ділянки; об'єкти житлової нерухомості; легкові та вантажні автомобілі.
Тобто, починаючи з 01.01.2017 р., підприємець на загальній системі оподаткування може включати до складу витрат, пов'язаних з провадженням його господарської діяльності, амортизаційні відрахування з вартості придбаних після 01.01.2017 основних засобів та нематеріальних активів або самостійно виготовлених основних засобів при наявності підтверджуючих на здійснення таких витрат документів (крім земельних ділянок; об'єктів житлової нерухомості; легкових та вантажних автомобілів).
Основні засоби, придбані до 01.01.2017 не підлягають амортизації з метою включення до витрат, оскільки нові правила амортизації стосуються лише основних засобів, придбаних у 2017 році.
Зазначена норма визначена пп. 177.4.6 ст. 177 Податкового кодексу України.

З 01.01.2017 року дивіденди, які виплачуються платником єдиного податку, оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 9%

Ставка податку на доходи фізичних осіб становить 9% для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування (ІСІ) та суб'єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток
Тобто, дивіденди, які нараховані та виплачені після 01.01.2017 р. нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб'єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток, в тому числі платниками єдиного податку оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 9%.
Отже з 01.01.2017 р. дохід у вигляді дивідендів, нарахований платником єдиного податку за період 2016 року, оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 9%.
Зазначена норма визначена п.п. 167.5.4. ст. 167 Податкового кодексу, з урахуванням змін, внесених Законом України від 23.03.2017р. № 1989-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні".

З 1 січня 2017 року спадщина, що успадковується членами сім’ї другого ступеня споріднення, оподатковується за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб
Починаючи з 1 січня 2017 року за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини, які успадковуються не тільки членами сім’ї спадкодавця першого ступеня споріднення, але й об’єкти спадщини, що успадковується членами сім’ї другого ступеня споріднення.
Членами сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Членами сім'ї фізичної особи другого ступеня споріднення вважаються її рідні брати та сестри, її баба та дід з боку матері і з боку батька, онуки.

Вартість будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім'ї спадкодавця першого та другого ступеня споріднення оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5%.

У разі спадкування будь-яких об’єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою, оціночна вартість таких об’єктів з метою оподаткування не визначається.
Зазначена норма передбачена п.п. 174.2.1 ст. 174 Податкового кодексу України з урахуванням змін, внесених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування спадщини» від 23.02.2017 року № 1910-VIII.

Податковий розрахунок за формою N 1ДФ подається при нарахуванні доходу фізичній особі

Особи, які мають статус податкових агентів, зобов'язані подавати у строки, встановлені для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, а також суми, утриманого з них податку (податковий розрахунок за формою N 1ДФ) до контролюючого органу за місцем свого розташування.
Порядок заповнення та подання Податкового розрахунку за формою N 1ДФ затверджено наказом МФУ від 13.01.2015 N 4.
Дія Порядку поширюється на податкових агентів, які нараховують (виплачують, надають) доходи фізичній особі та/або зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок на доходи фізичних осіб до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, а також військовий збір.
При цьому, Порядком не передбачено відображення інформації щодо нарахованих (виплачених) доходів на користь юридичних осіб.
Зазначена норма передбачена п. 176.2 "б" ст. 176 Податкового кодексу України.

Особливості декларування податку на прибуток виробниками сільськогосподарської продукції

Для цілей оподаткування податком на прибуток до підприємств, основною діяльністю яких є виробництво сільськогосподарської продукції, належать підприємства, дохід яких від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва за попередній податковий (звітний) рік перевищує 50% загальної суми доходу.
Для виробників сільськогосподарської продукції передбачена можливість обрати річний податковий період, який починається з 1 липня минулого звітного року і закінчується 30 червня поточного звітного року (замість періоду з 1 липня поточного звітного року по 30 червня наступного звітного року, який був визначений у редакції Податкового кодексу до 01.01.2017).
У разі обрання "особливого" річного податкового (звітного) періоду проставляється позначка у відповідному полі Податкової декларації з податку на прибуток.
Платники податку на прибуток - виробники сільсьгосподарської продукції, які обрали "особливий" річний податковий (звітний) період, фінансовий результат до оподаткування за податковий (звітний) період обчислюють шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування за минулий звітний рік на фінансовий результат до оподаткування за перше півріччя такого року та збільшення на фінансовий результат до оподаткування за перше півріччя поточного звітного року, що визначені відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності
Платники податку на прибуток - виробники сільсьгосподарської продукції, які обрали "особливий" річний податковий (звітний) період, складають та подають з відповідною податковою декларацією фінансову звітність за перше півріччя минулого звітного року, за минулий звітний рік та за перше півріччя поточного звітного року.
Останній день подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств виробниками сільськогосподарської продукції за період з 01.07.2016 р. по 30.06.2017 р. та фінансової звітності – 29 серпня 2017 року.
Зазначена норма визначена п. 46.2 ст. 46; пп. 134.1.1 ст. 134 та п.п. 137.4.1 ст. 137 Податкового кодексу України.

Максимальний термін для реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН, в тому числі реєстрацію яких зупинено в СМ КОР

Платник податку має право зареєструвати податкову накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в якій загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 Податкового кодексу протягом 365 календарних днів, що наступають за датою виникнення податкових зобов'язань, відображених у відповідній податковій накладній та/або розрахунку коригування.
Вказаний термін застосовується до податкових накладних та/або розрахунків коригування, дата складання яких припадає на періоди після 01.01.2017.
З 1 липня 2017 року запроваджено систему автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН (далі – СМ КОР).
Тобто, реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена у разі відповідності такої податкової накладної / розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступенів ризиків, достатніх для зупинення їх реєстрації в ЄРПН.
У разі якщо реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування у ЄРПН зупинена на підставі відповідності критеріям, достатнім для зупинення їх реєстрації в ЄРПН, реєстрація таких податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п.п. 201.16.4 ст. 201 Податкового кодексу.
Податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.
Тобто перебіг зазначеного строку переривається на період зупинення їх реєстрації та відновлюється з дня припинення процедури зупинення їх реєстрації згідно з п.п.201.16.4 ст. 201 ПКУ.
Зазначена норма визначена п. 201.10 ст. 201, п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування».

У разі виявлення платником податку на прибуток помилок у фінансовій звітності, разом з уточнюючою Декларацією подається виправлена фінансова звітність (додаток ФЗ)
Для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.
Платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації.
Фінансова звітність, що складається та подається платниками податку на прибуток, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та її невід’ємною частиною.
Податкова декларація повинна містити обов’язкові реквізити, зокрема інформацію про додатки, що додаються до податкової декларації та є її невід’ємною частиною.
У формі Податкової декларації з податку на прибуток підприємств (затвердженої наказом МФУ від 20.10.2015 №897, у редакції від 28.04.2017 №467) фінансова звітність подається як додаток ФЗ до Декларації. При цьому у таблиці «Наявність додатків» проставляється позначка «+».
Отже, у разі виявлення помилок у фінансовій звітності, яка є додатком ФЗ до Декларації, платник податків повинен подати разом з уточнюючою Декларацією виправлений додаток ФЗ до Декларації.
Зазначена норма передбачена п. 44.2 ст. 44, п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України.

II. Щодо діяльності ГУ ДФС у Запорізькій області

Юліана Козаченко: "Кількість малих та середніх підприємців на Запоріжжі зросла на 4,5 тисячі осіб"

У першому півріччі кількість підприємців Запорізького регіону, які працюють за спрощеною системою оподаткування, склала 44,5 тисячі, що на 4,5 тисячі більше, ніж минулого року. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко.
Відповідно, зріс рівень сплати єдиного податку – з початку року до місцевих бюджетів перераховано 268 мільйонів гривень, що 90,5 мільйона або на 51 відсоток перевищує дані 2016 року. Індикативи на цей рік виконані на 122 відсотки, додатково казна отримала 48 мільйонів.
Найбільші суми єдиного податку забезпечили підприємці м. Запоріжжя – понад 160 мільйонів, м. Мелітополь та району – 30 мільйонів, м. Бердянськ та району – майже 22 мільйони, у м. Енергодар надійшло 6,4 мільйони, у Василівському районі – 5,7 мільйона, Токмацькому та у Запорізькому районах – по 5,3 мільйона.
– Від розвитку підприємництва залежить стабільна сплата податків, а відтак – формування значної частини місцевих бюджетів, а також активізація ділового клімату, створення додаткових робочих місць та багато іншого. Фіскальна служба зацікавлена у стабільній роботі бізнесу та пропонує численні сервісні послуги, удосконалює дистанційні форми взаємодії, – зазначила Юліана Козаченко.
На сьогодні у першій групі спрощеної системи оподаткування перебувають 8,6 тисячі фізосіб-підприємців, що на 2,3 тисячі більше, ніж минулого року, у другій – понад 23 тисячі (на рівні 2016 року), у третій – 12,8 тисячі платників, що 2,2 тисячі перевищує дані січня-червня 2016 року.

Власники та орендарі запорізьких земель перерахували до місцевого бюджету 484 мільйони гривень

У першому півріччі надходження плати за землю до місцевих бюджетів Запорізького регіону склали 484 мільйони гривень. Як повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, рівень сплати до минулорічних показників зріс на 70 мільйонів та майже стільки ж – до індикативів на цей рік.
– Основними чинниками, які вплинули на збільшення нарахувань плати за землю стали підвищення нормативно-грошової оцінки земель, реєстрація нових платників та укладання додаткових договорів до діючих угод оренди, – зазначила Юліана Козаченко.
Найбільші суми плати забезпечили суб'єкти господарювання-юридичні особи – понад 431 мільйон, що складає понад 89 відсотків від загальних надходжень, що на 64 мільйони перевищує дані першого півріччя 2016 року. Усього до кінця року від цієї категорії платників очікується 915,4 мільйона гривень. Фізичні особи спрямували до бюджету 53,3 мільйона, що більше, ніж у січні-червні минулого року на 6,7 мільйона.
У територіальному розрізі переважна частина платежу сплачена за землі м. Запоріжжя – 225,7 мільйона, землекористувачі м. Енергодар поповнили бюджет на 57,4 мільйона, Бердянського району – на 33,3 мільйона, Мелітопольського району – на 28 мільйонів, 17,6 мільйона перераховано у Василівському районі, близько 17 мільйонів – у Якимівському, 14 мільйонів – у Пологівському, 11 мільйонів – у Токмацькому районах.

Від погашення податкової заборгованості до бюджетів надійшло понад 84 мільйони

У результаті погашення запорізькими підприємствами податкової заборгованості у першому півріччі до бюджетів усіх рівнів надійшло 84,1 мільйона гривень. Зокрема, до державної скарбниці сплачено 56,7 мільйона, до місцевих – 27,4 мільйона.
Як підкреслила в. о. начальника Головного управління ДФС у Запорізькій області Юліана Козаченко, завдяки розстрочці податкового боргу до бюджетів спрямовано майже 5 мільйонів.
– Процедура розстрочення заборгованості передбачена Податковим кодексом та дозволяє платникам, які з об'єктивних причин не розрахувалися з бюджетом, здійснювати сплату частинами. При цьому суб'єкти господарювання повинні довести платоспроможність та вчасно виконувати поточні зобов'язання. У свою чергу, фіскальна служба аналізує кожну ситуацію окремо, розглядаючи оптимальні шляхи вирішення проблеми. Наше завдання – всебічно сприяти відповідальному бізнесу, – зазначила Юліана Козаченко.
Поряд із цим до неплатників вживаються примусові заходи. Зокрема, понад 5 мільйонів надійшло від стягнення коштів з рахунків боржників та вилучення готівки, за судовими рішеннями сплачено 1,2 мільйона, від підприємств, які знаходяться в процедурах банкрутства, до бюджету залучено 3 мільйони, від реалізації безхазяйного майна та інших позареалізаційних джерел забезпечені надходження в сумі 4,1 мільйона.
Крім того, за січень-червень списано 81,3 мільйона гривень безнадійного податкового боргу, 74,6 мільйона з яких – у зв'язку з ліквідацією підприємств.

Громадянин Туреччини намагався провезти 35 кг фундука

Незнання законів не звільняє від відповідальності за їх порушення. Це добре запам’ятає громадянин Туреччини, який сьогодні привіз до Запоріжжя 35 кг фундуку.
Справа в тому, що гість із сонячної країни, маючи при собі повну валізу хрустких гостинців, у Запорізькому аеропорту самостійно обрав "зелений коридор" проходження митного контролю, який не передбачає заповнення митних декларацій. А дарма, адже його важкий багаж слід було б задекларувати. Таким чином, порушено вимоги ч.3 ст.378 МКУ, ПКМУ від 21.05.2012 № 434 "Про обсяги та порядок ввезення громадянами на митну територію України харчових продуктів для власного споживання", згідно з якими громадяни мають право вільно перевозити з собою продукти для власного споживання, які коштують не більше 200 євро. А зазначені горіхи оцінюються загальною вартістю 10500 гривень.
При цьому запорізькі митники пропустили дозволену законом частину товару, що не перевищує 2 кілограмів.

 



Середа, 26 Липня 2017 10:48 | Переглядів: 551